Blog > Komentarze do wpisu

Jak zrobić domowe lody bez maszynki


jak_zrobic_domowe_lody_bez_maszynki

 

 

 

 

 

 

 

jak_zrobic_domowe_lody_bez_maszynki

 

 

 

 




Lato w pełni, słoneczko grzeje a wysokie temperatury sprawiają, że z przyjemnością sięgamy po zimne napoje czy lody.



Jak zrobić domowe lody bez maszynki by cieszyć się ich kremową konsystencją, wspaniałym smakiem i naturalnym składem - wbrew pozorom jest to bardzo łatwe i dzisiaj napiszę wam o dwóch sposobach.



Oprócz składników, potrzebować będziemy oczywiście zamrażarki, blendera ręcznego, pięknych pucharków do serwowania - zobacz tutaj oraz klasycznej gałkownicy.

 

 

 

 

 

 

 

SPOSÓB nr 1



Tym sposobem domowe lody możemy przygotować w kilka chwil, zawsze wtedy kiedy mamy ochotę, wystarczy że wcześniej obierzemy dojrzałe owoce, pokroimy je w kostkę i zamrozimy.

Warto trzymać w zamrażarce zapas takich owoców.



Składniki:

ulubione owoce np: banany, maliny, truskawki, brzoskwinie, morele, jagody



Jak zrobić domowe lody bez maszynki:

Zamrożone owoce np banany wyjmujemy z zamrażarki i wkładamy do niedużej, wysokiej miski.

Zostawiamy je na 5-10 min by delikatnie zmiękły (stopień twardości zależy od mocy naszego blendera).

Owoce miksujemy blenderem ręcznym i gotowe.

Propozycja podania: W pucharkach do lodów układamy zimne kawałki arbuza, na nich kulki lodów owocowych przygotowane za pomocą gałkownicy, dekorujemy rurką waflową.

 

 



 

lody_domowe

 



 

 

 

 

lody

 

 

 

 





 

 

SPOSÓB nr 2



Tym sposobem możemy przygotować np kremowe lody waniliowe.

Sposób ten jest bardziej czasochłonny, ale efekt zachwycający.

Takie lody należy zjeść tego samego dnia - przy dłuższym mrożeniu (np do następnego dnia) tracą na puszystości.



Składniki:

250 ml mleka

250 ml śmietany

3 żółtka

100 g cukru

laska wanilii



Jak zrobić domowe lody bez maszynki:

Do rondelka wlewamy mleko, dodajemy 2/3 cukru i miąższ laski wanilii. Podgrzewamy aż cukier rozpuści się a mleko zagotuje.

Żółtka ubijamy z pozostałym cukrem aż będą jasne.

Małym strumieniem wlewamy gorące mleko do żółtek i dynamicznie mieszamy. Mleko z żółtkami podgrzewamy nie dopuszczając do zagotowania się (bo się zważy!) aż masa zgęstnieje. Zestawiamy z ognia i studzimy.

Do chłodnej masy jajecznej dodajemy śmietanę i mieszamy.

Lody wstawiamy do zamrażarki. Co godzinę masę wyjmujemy i miksujemy blenderem ręcznym. Czynność powtarzamy ok 3-4 razy.

 

 

 



galkownica

 

 

 

 

 



 

deser_lodowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partnerem wpisu jest firma garneczki.pl - sklep internetowy, w którym znajdziecie m.in. akcesoria do przygotowania i serwowania lodów.

 

 

 

 

 

 

 



czwartek, 20 lipca 2017, dorotasmakuje
Komentarze
Gość: Anna Wojtyna z Kęsy Codzienności, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2017/07/24 20:42:23
Sama robiłam już lody śmietankowe zeszłego roku. I faktycznie p dłuższym przechowywaniu w zamrażalniku nie były już takie fajne, ale nie wiedziałam, że to przemrożenie. Wyszły wtedy fajne, ale jednak gdy się zamroziły, były jeszcze lepsze. Dziękuję za olśnienie! I podpowiedź co do owocowych lodów. Mój aktualny blender jednak jest już chyba za tępy na takie rzeczy, niestety.
-
Gość: , *.adsl.net.t-com.hr
2017/07/27 11:36:33
Witaj dorota!

Przepis: Jak zrobić domowe lody bez maszynki został dodany do zeszytu:

przepisy przez paulas155
-
Gość: , *.adsl.net.t-com.hr
2017/07/27 11:37:51
Witaj dorota!

Przepis: Jak zrobić domowe lody bez maszynki został dodany do zeszytu:

przepisy przez paulas155
-
Gość: , *.adsl.net.t-com.hr
2017/07/27 11:38:41
Witaj dorota!

Przepis: Jak zrobić domowe lody bez maszynki został dodany do zeszytu:

LODY przez dominika.bukowska
-
Gość: , *.adsl.net.t-com.hr
2017/07/27 11:39:09
Witaj dorota!

Przepis: Jak zrobić domowe lody bez maszynki został dodany do zeszytu:

slodkosci przez renata.kubica
-
Gość: , *.adsl.net.t-com.hr
2017/07/27 11:39:40
Witaj dorota!

Przepis: Jak zrobić domowe lody bez maszynki został dodany do zeszytu:

lody przez Magic
-
Gość: zewsząd i znikąd, *.static.ip.netia.com.pl
2018/09/15 18:59:08
Chcę zrealizować w warunkach domowych swoje marzenie o lodach miodowych, bananowo-czekoladowych itd. Mam pytanie o etap między przyrządzeniem a przepakowaniem. Przyrządzanie lodów bez maszynki wymaga "przemiksowania" ich kilka razy. Czy dobrze zgaduję kolejność czynności:
- ukończyć główną część procedury,
- w odstępach godzinnych "potraktować" lody mikserem,
- przelać jeszcze półpłynną masę do pudełka po innych lodach?
W końcu nie będę ich mrozić w garnku, w którym byłyby przyrządzane, nie mogę na kilka dni wyłączać garnka z użytku...
















































































Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów





Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...